Frakt og Retur
Retningslinjer for frakt
Frakt
PÆTCH AS benytter seg av Posten eller Bring for levering av varer.
Størrelsen på bestillingen avgjør valg av leverandør.
Levering
Levering anses som skjedd når kjøperen, eller en utpekt tredjepart, har overtatt varene.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår ved bestilling, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen eller på et utleveringssted med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Angrerett / Reklamasjon/ Retur
Angrerett
I følge loven om distansehandel har kunden angrerett på varer og gavekort i 14 dager fra kunden, eller en tredjepart som kunden har utpekt, mottok pakken. Det er ikke lovpålagt å oppgi grunn for hvorfor kjøpet angres. Varen må ikke være håndtert mer enn nødvendig for å fastslå dens egenskaper og funksjon. Varer som returneres skal være ubrukt og i original emballasje. Eventuell verdireduksjon av varen trekkes fra på beløpet som tilbakebetales.
Hvis kjøpet angres, må kunden gi PÆTCH AS tydelig beskjed på epost senest 14 dager etter at kunden mottok pakken eller gavekortet. Kjøpet kan ikke angres ved å unnlate å hente pakken.
Benytt det digitale angreskjemaet nederst på denne siden for raskere prosess.
Kunden er selv ansvarlig for å betale for fraktkostnader for retur av varer.
Fraktkostnadene refunderes ikke.
Hvis varen har blitt modifisert av kunden slik at varen ikke kan selges som ny gjelder ikke angreretten.
Reklamasjon
Feilaktige varer skal reklameres «innen rimelig tid» etter at feilen er oppdaget. Reklamasjon innen to måneder fra feilen ble oppdaget regnes alltid som innen rimelig tid. Ved reklamasjon betyr det at feilen korrigeres eller den feilaktige varen byttes. Hvis feilen ikke kan korrigeres eller varen ikke kan byttes, vil det bli fratrekk i prisen eller pengene tilbake, avhengig av det aktuelle tilfellet.
Kontakt alltid PÆTCH AS før varer sendes i retur, på den måten unngås feil og misforståelser. Ved retur eller bytte av varer på grunn av feil eller mangler dekker PÆTCH returen og kjøper får tilsendt returetikett.
Benytt det digitale reklamasjonsskjemaet nederst på denne siden for raskere prosess.
Hvordan returnerer jeg en vare?
- Benytt det digitale angreskjemaet/reklamasjonsskjemaet nederst på denne siden.
Vent på svar og returinformasjon fra PÆTCH AS før varen returneres.
Lenke til skjema sendes med i ordrebekreftelsen som sendes på epost. - Pakke varene forsvarlig inn.
Bruk gjerne samme emballasje som varene ble levert i. - Skriv returadresse og returnummer mottatt fra PÆTCH AS på pakken.
- Lever pakken til et innleveringsstedet og betal for frakt.
Ved godkjent reklamasjon vil en returseddel bli tilsendt på e-post.
Tilbakebetaling
Kjøper har rett til tilbakebetaling innen 14 dager fra PÆTCH AS mottok beskjed og varen/gavekortet, hvis reklamasjonen godkjennes eller angreretten gjelder.
- Har kjøper betalt med kort/vipps settes pengene inn på din konto.
- Har kjøper betalt med gavekort settes beløpet inn på gavekortet.
Mer informasjon om vilkår og standard betingelser ved netthandel finnes her.
Konflikthåndtering
Ved eventuelle tvister som vi ikke klarer å løse sammen, noe vi alltid jobber for, anbefales det at kunden tar kontakt med Forbrukerrådet. PÆTCH AS følger alltid Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalgets anbefalinger.



