Bærekraftig frakt og retur

Retningslinjer for frakt

PÆTCH AS benytter seg av Posten eller Bring for levering av varer.
Størrelsen på bestillingen avgjør valg av leverandør, men begge har fokus på grønne fraktmetoder.

Levering

Levering anses som skjedd når kjøperen, eller en utpekt tredjepart, har overtatt varene.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår ved bestilling, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen eller på et utleveringssted med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Angrerett / Reklamasjon/ Retur

Angrerett

I følge loven om distansehandel har kunden angrerett på varer og gavekort i 14 dager fra kunden, eller en tredjepart som kunden har utpekt, mottok pakken. Det er ikke lovpålagt å oppgi grunn for hvorfor kjøpet angres. Varen må ikke være håndtert mer enn nødvendig for å fastslå dens egenskaper og funksjon. Varer som returneres skal være ubrukt og i original emballasje. Eventuell verdireduksjon av varen trekkes fra på beløpet som tilbakebetales.

Hvis kjøpet angres, må kunden gi PÆTCH AS tydelig beskjed på epost senest 14 dager etter at kunden mottok pakken eller gavekortet. Kjøpet kan ikke angres ved å unnlate å hente pakken.

Benytt det digitale angreskjemaet nederst på denne siden for raskere prosess.

Kunden er selv ansvarlig for å betale for fraktkostnader for retur av varer.
Fraktkostnadene refunderes ikke. 

Hvis varen har blitt modifisert av kunden slik at varen ikke kan selges som ny gjelder ikke angreretten.

Reklamasjon

Feilaktige varer skal reklameres «innen rimelig tid» etter at feilen er oppdaget. Reklamasjon innen to måneder fra feilen ble oppdaget regnes alltid som innen rimelig tid. Ved reklamasjon betyr det at feilen korrigeres eller den feilaktige varen byttes. Hvis feilen ikke kan korrigeres eller varen ikke kan byttes, vil det bli fratrekk i prisen eller pengene tilbake, avhengig av det aktuelle tilfellet. 

Kontakt alltid PÆTCH AS før varer sendes i retur, på den måten unngås feil og misforståelser. Ved retur eller bytte av varer på grunn av feil eller mangler dekker PÆTCH returen og kjøper får tilsendt returetikett.

Vi minner om at alle våre produkter er laget på mest mulig bærekraftig måte ved bruk av avfallstekstiler, dermed vil produktene alltid variere i farge, mønster og tekstur. Det er på den måten vi kan tilby grønne produkter som du kan være kreativ med.

Benytt det digitale reklamasjonsskjemaet nederst på denne siden for raskere prosess.

Hvordan returnerer jeg en vare? 

  • Benytt det digitale angreskjemaet/reklamasjonsskjemaet nederst på denne siden.
    Vent på svar og returinformasjon fra PÆTCH AS før varen returneres.
    Lenke til skjema sendes med i ordrebekreftelsen som sendes på epost.
  • Pakke varene forsvarlig inn.
    Bruk gjerne samme emballasje som varene ble levert i.
  • Skriv returadresse og returnummer mottatt fra PÆTCH AS på pakken.
  • Lever pakken til et innleveringsstedet og betal for frakt.
    Ved godkjent reklamasjon vil en returseddel bli tilsendt på e-post.

Tilbakebetaling

Kjøper har rett til tilbakebetaling innen 14 dager fra PÆTCH AS mottok beskjed og varen/gavekortet, hvis reklamasjonen godkjennes eller angreretten gjelder.

  • Har kjøper betalt med kort/vipps settes pengene inn på din konto. 
  • Har kjøper betalt med gavekort settes beløpet inn på gavekortet. 

Mer informasjon om vilkår og standard salgsbetingelser ved netthandel finnes her.

Angrerett/Reklamasjon
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Hva gjelder henvendelsen?
Årsak gjelder kun ved reklamasjon

Konflikthåndtering

Ved eventuelle tvister som vi ikke klarer å løse sammen, noe vi alltid jobber for, anbefales det at kunden tar kontakt med Forbrukerrådet. PÆTCH AS følger alltid Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalgets anbefalinger.

Ta kontakt med Forbrukertilsynet  på  telefon 23  400  600  eller finn informasjon på www.forbrukertilsynet.no hvis du har behov for mer innsikt.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

PÆTCH AS

Org. nr:
931 951 297

Post:
Postboks 3
3132 Husøysund

Telefon nr:
+ 47 936 52 379

Epost:
contact@paetch.no

Bukse med strykelapp laget av avfallstekstil